Inne aktualności
- Zielona Góra. Weekend w Teatrze Lubuskim 12.03.2025 19:33
- Warszawa. „Anioły w Warszawie” – premiera w Teatrze Dramatycznym 12.03.2025 18:04
- Gdańsk. Druga połowa marca w Teatrze Wybrzeże 12.03.2025 17:34
- Warszawa. „Tylko miłość” – gościnna premiera w Teatrze Komedia 12.03.2025 17:14
- Kraj. MKiDN: 39 mln zł na projekty na rozwój infrastruktury instytucji kultury 12.03.2025 16:54
-
Kraj. Wiosna w Teatrze Telewizji 12.03.2025 16:50
- Katowice. Różne odcienie męskości na scenie Teatru Śląskiego 12.03.2025 16:44
-
Warszawa. Rodzinne Nowe Epifanie 12.03.2025 16:33
-
Kraj. Gwiazdy Elīna Garanča i Brian Jagde w „Carmen” Bizeta z Arena di Verona w kinach 12.03.2025 15:57
-
Wrocław. Teatr Stajnia Metamorficzna wyrusza z pokazami spektaklu „To, co straszy” 12.03.2025 15:51
- Wrocław. Spacer Dźwiękowy – działanie performatywo-fonetyczne w WTP 12.03.2025 15:34
-
Wrocław. „Don Carlo” Giuseppe Verdiego w Operze Wrocławskiej już w maju 12.03.2025 15:03
- Warszawa. „Dwoje na zakręcie” – premiera w Małej Warszawie 12.03.2025 15:00
-
Cieszyn. Widzowie Kina na Granicy zobaczą retrospektywę Mai Komorowskiej 12.03.2025 14:36
Siedem premierowych spektakli i gościnne występy w kolejnych miastach województwa - to plany Teatru im, J. Osterwy w Lublinie na nowy sezon artystyczny. W nawiązaniu do pandemii, trwającej wojny na Ukrainie i kryzysu wywołanego szalejącą inflacją instytucja rozpoczęła go pod hasłem „teatr na ciężkie czasy”.
- To znaczy, że za wszelką cenę, mimo przeciwności, chcemy być pierwszą potrzebą - mówi dyrektor „Osterwy" Redbad Klynstra-Komarnicki. - W związku z tym podejmujemy tematy ważne społecznie poprzez odwołanie się do klasyki. W ciężkich czasach najlepiej jest robić klasykę i, co widzieliśmy w czasach kryzysu w latach 20. ubiegłego wieku, komedię. Ale nie tylko jako rozrywkę, lecz komedię mądrą, gdzie poprzez śmiech można zaakceptować rzeczywistość, w której jesteśmy i wyjść mądrzejszym.
Widzowie we wrześniu i październiku mieli już możliwość obejrzenia premierowych spektakli „Księżyc i magnolie" (reż. Jose Iglesias Vigil) i „Diabelski młyn" (reż. Marek Pasieczny).