Prezentacją dwóch dziecięcych oper zakończył się w niedzielę Leo Festiwal. Interdyscyplinarny projekt, świętującej właśnie swe 30. urodziny Wrocławskiej Orkiestry Kameralnej "Leopoldinum", był interesującym kontrapunktem do dosyć jednorodnego krajobrazu muzycznego Wrocławia - pisze Ramona Slobodzian w Gazecie
Program trwającej przez tydzień imprezy ustalił szef artystyczny orkiestry, pełniący tę funkcję od blisko trzech lat austriacki skrzypek i dyrygent Ernst Kovacic. Dla pracującego na co dzień w Wiedniu Kovacica korespondencja sztuk jest naturalnym środowiskiem artystycznych poszukiwań i Leo Festiwal był próbą zaszczepienia tej zasady na gruncie wrocławskim. Próbą udaną. Cztery koncerty-spektakle, zrealizowane przy współpracy Wrocławskiego Teatru Lalek, Centrum Sztuki "Impart" oraz wrocławskiego oddziału Muzeum Narodowego, cieszyły się dużym zainteresowaniem odbiorców, a w kuluarach dało się słyszeć entuzjastyczne opinie o poziomie wykonawczym orkiestry. W czasie swej trzydziestoletniej historii zespół pracował pod kierunkiem wielu wybitnych dyrygentów, dzięki czemu dorobił się rozpoznawalnego poziomu brzmienia i stał się niemal ikoną wrocławskiej kameralistyki. Wielbicielom sztuki dźwięku Leopoldinum jeszcze do niedawna kojarzyło się z po