Jeśli festiwalowy widz liczył na perfekcję wykonania i jednocześnie sceniczne nowości, to zapewne podczas bielskiej imprezy je otrzymał. Dostał również to, co najistotniejsze w teatrze: emocjonalny kontakt aktora z widzem i odwrotnie; kontakt człowieka z człowiekiem - pisze Jan Picheta w Śląsku.
20 teatrów z 14 krajów Europy i Azji (Austria, Belgia, Białoruś, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Hongkong, Izrael, Niemcy, Słowacja, Ukraina, Węgry, Polska) wzięło udział w XXIV Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Lalkarskiej, który odbył się od 22 do 26 maja 2010 r. w Bielsku-Białej. Niestety, z przyczyn niezależnych od organizatora, odwołany został przyjazd Emrouz Theater Group z Iranu. W konkursie wzięło udział 15 grup teatralnych. Jury w składzie: historyk i krytyk teatru Ida Hledikowa-Poliwkowa ze Słowacji, krytyk teatralny Tadeusz Kornaś, reżyser i scenograf Alexander A. Łabiniec oraz reżyser Janusz Ryl Krystianowski (przewodniczący) przyznało ufundowaną przez prezydenta Bielska-Białej Grand Prix artystom Divadla Minor z Pragi za spektakl " Z Księgi dżungli" wg R. Kiplinga w reż. Jerzego Adamka. Nagrodę specjalną ufundowaną przez Zakłady Tłuszczowe "Bielmar " otrzymał Opolski Teatr Lalki i Aktora za przedstawienie pt. "Iwona, księ�