EN

13.08.2005 Wersja do druku

Kultura w kanale

Trzy miesiące po premierze pierwszy kanał tematyczny telewizji publicznej TVP Kultura ogląda średnio 2 tys. widzów zamiast przewidywanych milionów. Czy sytuację zmienią wznowione właśnie rozmowy TVP z sieciami kablowymi?
- pisze Roman Pawłowski w Gazecie Wyborczej.

Kiedy w kwietniu prezes telewizji publicznej Jan Dworak uroczyście inaugurował TVP Kultura, szacowano, że program dotrze drogą satelitarną i kablową do 2,5 mln gospodarstw domowych, czyli do blisko 7 mln osób. Szef kanału Jacek Weksler [na zdjęciu] przewidywał, że w pierwszym półroczu program zdobędzie pół miliona stałych widzów. Badania widowni przeprowadzone w lipcu niezależnie przez AGB Polska i OBOP pokazują, że były to tylko marzenia. Według OBOP średnia minutowa oglądalność TVP Kultura wyniosła 1,9 tys. widzów (w weekendy 2,9 tys.). Jeszcze gorsze wyniki podaje firma AGB Polska, która szacuje średnią widownię na... 816 osób. Dla porównania "Jedynkę" w tym samym czasie oglądało średnio 1,2 mln osób, a informacyjny TVN 24 - ok. 60 tys. widzów. TVP Ursynów TVP Kultura ma mniej widzów niż poświęcony pogodzie TVN Meteo, mimo że program w pierwszych miesiącach obfitował w atrakcyjne pozycje. Przez studio przewinęła się el

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Kultura w kanale

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 188

Autor:

Roman Pawłowski

Data:

13.08.2005

Wątki tematyczne