Nie do melomanów, a do mas (obejrzało je około dwóch tysięcy osób) adresowane było monumentalne widowisko drogi krzyżowej. Misterium reżysera Bolesława Pawicy niewiele więc miało wspólnego z ambitną sztuką, a tym bardziej z refleksją wielkanocnego czasu. "Quem Quaeritis?" to prosty język (libretto Romana Kołakowskiego), monotonna muzyka (Hadrian Filip Tabęcki) oraz "efekciarska" gra świateł i pozy aktorów - po Festiwalu Misteria Paschalna pisze Tomasz Handzlik w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Pasjonujące zespoły i soliści, wielkie muzyczne emocje oraz refleksyjny nastrój Triduum Paschalnego - wczoraj [19 kwietnia] zakończył się III Festiwal Misteria Paschalia. Rozpoczął go jeden z najlepszych w Polsce zespołów muzyki dawnej Arte dei Suonatori, a w refleksyjny nastrój Wielkiego Czwartku świetnie wpisała się pasja Antonio Caldary "La Passione di Ges Cristo Signor Nostro" ("Męka Pana Naszego Jezusa Chrystusa"). Na szczególną pochwałę zasłużyły solistki: urzekająca anielskim głosem sopranistka Maria Grazia Schiavo (Maria Magdalena) oraz dysponująca zarówno znakomitymi warunkami głosowymi, jak i aktorskimi Sonia Prina (Piotr). Dzień później na estradę filharmonii wkroczył zespół Europa Galante ze skrzypkiem i dyrygentem Fabio Biondim. Główną część programu ich koncertu stanowiło zagrane w Polsce po raz pierwszy oratorium "Gesu sotto il peso della croce" Gian Francesco de Majo. Podziwiać mogliśmy nie tylko fenomenalną grę zespo