EN

9.03.2022, 09:04 Wersja do druku

Kraków. Teatr Mumerus gra dla teatru w Drohobyczu na Ukrainie

fot. Jacek Maria Stokłosa

W marcu Teatr Mumerus zagra dwa spektakle:

13.03. 2022, godz. 19:00 - Posiew boga wojny

14.03.2022, godz. 19:00 - Posiew boga wojny

Wszystkie spektakle w Teatrze Zależnym, Kraków, ul. Kanonicza 1

Bilety:

https://ewejsciowki.pl/krakow/teatry/teatr-mumerus,871

Ze względu na aktualna sytuację zdecydowaliśmy się na przekazanie całego dochodu ze sprzedaży biletów na „Posiew boga wojny” w dniach 13-14 marca oraz na zbiórkę pieniędzy podczas tych spektakli na rzecz naszych przyjaciół z Teatru Alter w Drohobyczu (Ukraina).

„POSIEW BOGA WOJNY”

„Posiew boga wojny” to spektakl rozgrywający się w poczekalni, gdzie ludzie czekają: na nowe, lepsze czasy. Na powodzenie w miłości, na ukojenie zszarganych nerwów. Akcja rozgrywa się przed, w trakcie i po jednej z światowych wojen - każda z postaci na swój sposób szuka własnego języka i własnych gestów, aby nową rzeczywistość oswoić lub chociaż znieść. W tle od czasu do czasu pobrzmiewają dźwięki muzyki Mahlera, która jednak wykrzywia się i deformuje, bo wraz ze starym światem skończyła się też i jego muzyka.

To spektakl o odejściu od wspólnego odczuwania otaczającego świata. W zamian dostajemy obraz wielu, często nieprzystających rzeczywistości, utkany z maniakalnych obsesji, zwidów wywołanych przez alkoholizm, schizofrenicznych lęków czy histerycznej euforii. Wraz z obrazami różnych rzeczywistości zmienia się również przestrzeń spektaklu Ale ciągle kontekstem jest tu najcięższe doświadczenie społeczne, które obala dotychczasowy porządek, stawiając ostrą cezurę między starym a nowym - wojna i to, co ją poprzedziło i to, co po niej nastąpiło.

Fot.: Wiesław Hołdys

Aktorzy: Ewa Breguła, Mateusz Dewera / Robert Żurek, Jan Mancewicz, Jacek Milczanowski,

Kostiumy: Monika Gigier, Alicja Margolin

Opracowanie muzyczne: Michał Braszak

Scenariusz, reżyseria, przestrzeń: Wiesław Hołdys

Współpraca: Agnieszka Dziedzic, Agnieszka Dębowska

W spektaklu wykorzystano fragmenty trzeciej części ("Feierlich und gemessen, ohne zu schleppen") I Symfonii D-Dur "Tytan" Gustawa Mahlera.

W spektaklu wykorzystano fragmenty i cytaty z następujących utworów: Emil Wyrobek " Z otchłani chorób nędzy i upadku", Józef Czechowicz "Żal", Władysław Sebyła "Pogrzebny", Tytus Czyżewski "W szpitalu obłąkanych", "Szumiłebski, Moczygębski głowy szuka" (anonim XVII w.), Maria Komornicka "Na rozdrożu" oraz fragmenty artykułów prasowych z lat 1914-1924.

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa.

Projekt zrealizowano przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego

Partnerzy medialni: Dziennik Teatralny, Kulturatka, Fundacja Promocji Kultury

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne