EN

25.05.2022, 14:12 Wersja do druku

Kraków. Sticky Fingers Club - teatr tańca na scenie Teatru KTO

Już 28 maja o g. 19.00 krakowska publiczność będzie miała szansę obejrzeć w Teatrze KTO przy ul. Zamoyskiego 50 jeden z najciekawszych spektakli teatru tańca ostatnich lat – „Sticky Fingers Club”. 

fot. Daniel Frymark

Poczucie humoru, zaskakujące rozwiązania i oryginalny ruch inspirowany takimi technikami jak taniec towarzyski, voguing czy dancehall sprawiają, że przedstawienie jest nieprzewidywalne, żartobliwe i pełne energii, a widzowie przez cały czas podążają za rytmem i dynamicznym flow tancerzy.

“Sticky Fingers Club” – teatr tańca

28 maja g. 19.00

Teatr KTO

ul. Zamoyskiego 50, Kraków

Bilety: https://bit.ly/sticky_fingers_club_28_05

Prawie dostałem kwiaty i prawie wiem, jak smakował szampan.

Pomyliłem hamulec z gazem.

Jestem pierwszy poza podium. Wyprzedziłem tych wszystkich,

którzy są za mną.

Prawie mam powód do dumy.

Zgubiłem się̨ znowu w tym samym miejscu.

Te owacje były prawie na stojąco.

„Sticky Fingers Club” to spektakl o ponoszeniu porażki, w którym postacie zawsze stanowią drugi plan. Na własnych zasadach świętują bycie nieidealnym, wspierają się i stawiają sobie wyzwania. Notorycznie zajmują czwarte miejsce, a w walce o Oscara konkurują z niedoścignioną Meryl Streep.

Spektakl „Sticky Fingers Club” zarówno w sferze ruchowej, jak i w wyrazistym, frontalnym “attitude” performerów nawiązuje do kultury queerowej, ballroomowej i samego tańca vogue. Odwołania popkulturowe do mainstreamu, pokazów mody, czy do Bohemian Rhapsody zespołu Queen, dodają̨ „Sticky Fingers Club” ogromnej dozy poczucia humoru i autoironii. Spektakl porusza szerszy problem porażki oraz idące za tym wykluczenie i zapomnienie, bez sięgania do uogólniania czy moralizatorstwa. Podważając normy społeczne staje się̨ choreografią krytyczną.

Spektakl jest dowcipnym, autoironicznym, ale niepozbawionym gorzkiego posmaku pochodem przegranych. Dotyka tematu opozycji sukces – porażka, a właściwie drażliwego zagadnienia znajdowania się „tuż za”. Tuż za zwycięzcą, tuż za podium, tuż pod kreską. Tej denerwującej, trafiającej w najczulszy punkt, sytuacji bycia w wąskiej grupie nominowanych, ale ostatecznie zmuszonych do tego, by obejść się smakiem i wreszcie zapomnianych, bo kto pamięta o wicemiss czy o tym, kto jako czwarty dotarł na metę?

Natalia Szafrankiewicz | taniecPOLSKA.pl

fot. Daniel Frymark

Koncepcja, choreografia, wykonanie: Daniela Komędera-Miśkiewicz, Dominika Wiak, Dominik Więcek, Monika Witkowska

Wsparcie dramaturgiczne: Konrad Kurowski

Reżyser oświetlenia: Krystian Koźbiał

Muzyka: Przemek Degórski

Kostiumy z użyciem projektów autorstwa: Krystiana Szymczaka, Edvarda Kuzmicha, Romana Marchewki.

Producenci: Gdański Festiwal Tańca / Klub ŻAK, Lubelski Teatr Tańca

Premiera: 03.09.2020 / 12. Gdański Festiwal Tańca

Spektakl otrzymał nagrodę̨ im. Zygmunta Duczyńskiego w ramach 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie.

Spektakl powstał w ramach programu "Przestrzenie Sztuki" finansowanego ze środków

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca oraz

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Operatorem projektu w Lublinie jest Centrum

Kultury w Lublinie.

Źródło:

Materiał nadesłany

Realizacje repertuarowe