EN

11.10.2014 Wersja do druku

Kraków. Performatywnie i politycznie na Reminiscencjach

Krakowskie Reminiscencje Teatralne dobiegają końca. Przed nami ostatnie wydarzenia 39. już edycji. Wciąż może być jednak ciekawie.

Przed widzami m.in. Mary Ann Glicksman, która w sobotę w Cricotece przedstawi trzy performans Guya de Cointeta, oraz niedzielna "Msza" Artura Żmijewskiego i Igora Stokfiszewskiego w Starym Teatrze. Zgodnie z założeniami organizatorów w tegorocznych Reminiscencjach dominują dwa tematy: "polityka performansu" oraz "performans polityki". Podczas festiwalu można odnieść wrażenie, że wszystkie wydarzenia z pogranicza sztuk teatralnych (organizatorzy wielokrotnie podkreślali, że "poszerzają pole teatru") oscylują wokół prezentacji z jednej strony tego, czym jest performans, a z drugiej odnoszą się do skomplikowanej politycznej sytuacji polsko-ukraińsko-rosyjskiej. Tej ostatniej dotyczyła m.in. filmowa prezentacja rejestracji "Procesów moskiewskich" Milo Raua, który zaaranżował proces sądowy dotyczący wystawy "Uwaga! Religia i Sztuka" oraz członkiń grupy Pussy Riot. Wzięli w nim udział aktorzy, prawnicy, politycy, duchowni i świadkowie wydarzeń. Proces

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Performatywnie i politycznie. Krakowskie Reminiscencje Teatralne

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Kraków online

Autor:

Gabriela Cagiel

Data:

11.10.2014

Festiwale