Numer 162 „Didaskaliów” rozpoczynamy blokiem zatytułowanym „Ekologie teatru”, który składa się z trzech tekstów.
W pierwszym z nich, pod tytułem Grzyby, technokulturowe hybrydy i nieorganiczni nieludzie, Mateusz Chaberski przygląda się ekologiom spekulatywnym i analizuje wybrane „gesty spekulatywne” w polskich sztukach performatywnych ostatnich lat. Przeciw wielkim misjom cywilizacyjnym to natomiast artykuł, w którym autor, Paweł Sztarbowski, pisze o pracy nad spektaklem Jak ocalić świat na małej scenie? w reżyserii Pawła Łysaka. Blok zamyka rozmowa Doroty Kowalkowskiej, Romualda Krężla, Hanny Maciąg, Zofii Smolarskiej i Weroniki Szczawińskiej na temat ekoetyki w teatrze.
Drugi dział – „Ekokatastrofy” – otwiera tekst Anny Majewskiej Opowieści, które zajmują dużo miejsca, w którym autorka w kontekście kryzysu ekologicznego analizuje spektakl Martwa natura w reżyserii Agnieszki Jakimiak. Łagodność i apokalipsa natomiast to rozmowa Tomasza Kireńczuka z Philippem Quesnem na temat jego pracy artystycznej. Rozmowę uzupełnia recenzja spektaklu Farm Fatale tegoż reżysera.
W dziale „Reprezentacje niepełnosprawności” znalazł się artykuł Moniki Świerkosz pod tytułem Niepełnosprawność poza zmyśleniem. Autorka analizuje w nim sposoby wytwarzania kulturowych reprezentacji niepełnosprawności w teatrze, filmie, literaturze i społeczeństwie.
Czwarty blok nowego numeru poświęcony jest krytyce instytucjonalnej. Otwiera go tekst Izabeli Zawadzkiej Sfrustrowani poszukiwacze satysfakcji, w którym autorka przygląda się sposobom zarządzania emocjami pracownic i pracowników instytucji kultury. W Kilku spojrzeniach na przedstawienia Innej Szkoły Teatralnej (2010-2019) Magdalena Hasiuk przedstawia i analizuje specyfikę działań edukacyjnych Teatru Węgajty. Blok zamyka tekst Joanny Królikowskiej poświęcony działalności teatralnych krawcowych podczas pandemii.
W dziale „Manifestacje” znajduje się tekst Macieja Guzego na temat wystawy Trzy to już tłum. Performansowi Teatr nie działa Teatru Muzycznego Capitol przygląda się z kolei Magda Piekarska.
W bloku „Repertuar” znajdziemy recenzje ze spektakli: Weroniki Szczawińskiej, Michała Borczucha, Igi Gańczarczyk, Małgorzaty Wdowik, Przemysława Wojcieszka, Katarzyny Szyngiery, Kornela Mundruczó, Wiktora Bagińskiego oraz Ewy Domańskiej.
W bloku taniec prezentujemy teksty o choreografii Expiria Agnieszki Kryst, Salvage Hany Umedy i Kasi Wolińskiej, Space gives place Marii Zimpel, Drama Pawła Sakowicza, a Agata Chałupnik relacjonuje festiwal Performing Europe.
W „Teatrze w książkach” Grzegorz Stępniak przygląda się Odmieńczej rewolucji Joanny Krakowskiej, a Ksenia Lebiedzińska analizuje Ziemia – duch – Reduta: rzecz o Mieczysławie Limanowskim Zbigniewa Osińskiego.
Numer zamykają noty o książkach, w których omówione zostają Performatywne archiwum teatru. Konsekwencje „Nie-Boskiej komedii. Szczątków” Olivera Frljicia Magdaleny Rewerendy oraz Performanse pamięci w literaturach i sztukach Mateusza Borowskiego, Magdaleny Marszałek, Doroty Sajewskiej, Doroty Sosnowskiej i Małgorzaty Sugiery.
Od 2020 roku numery „Didaskaliów” publikowane są tylko w internecie: www.didaskalia.pl. Dostęp jest bezpłatny.