Zapewnienie absolutnej ciszy w rejonie ronda jest niemożliwe, ale w pracach zabezpieczających przed drganiami i hałasem wykorzystane zostaną najnowocześniejsze technologie - zapewniają przedstawiciele Agencji Rozwoju Miasta.
Wczoraj [4 marca] pisaliśmy o obawach dyrekcji Opery Krakowskiej, która nie może się doczekać na informacje o oddziaływaniu ruchu komunikacyjnego na modernizowanym właśnie rondzie na budowany w pobliżu nowy gmach Opery i sposobach wytłumienia hałasu i drgań. Powód? Informacji tych jeszcze nie ma. Przy wydawaniu pozwoleń budowlanych dla Opery urzędnicy nie uwzględnili jednak m.in. zmian w komunikacji tramwajowej w rejonie ronda. - Projekt wykonawczy przebudowy ronda jest realizowany etapami. Dysponujemy już projektami konstrukcji ronda, te dotyczące układu komunikacyjnego powinny być gotowe za kilka tygodni - mówi Jakub Nowicki z Agencji Rozwoju Miasta. O modernizacji ronda Mogilskiego wiadomo od kilku lat. W 2001 roku została zatwierdzona koncepcja jego przebudowy. Przy wydawaniu pozwoleń budowlanych dla Opery urzędnicy nie uwzględnili jednak m.in. zmian w komunikacji tramwajowej w rejonie ronda. Budynek został więc zaprojektowany, przy założeniu, ż