01.06.2008 Wersja do druku

Krajobraz po śmierci

33. Krakowskie Reminiscencje Teatralne, 24-27 kwietnia 2008

Jaka jest kondycja współczesnego teatru po postdramatycznym przesileniu? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć organizatorzy Krakowskich Reminiscencji Teatralnych, których tegoroczna edycja została opatrzona hasłem "Relacje/Narracje/Granice". Trzeba powiedzieć, że przedstawienia (siedem zagranicznych i pięć krajowych), zostały starannie dobrane. Zaskakiwały różnorodnością form i tematów. W festiwalowym katalogu podzielono je na dwa umownie określone nurty: "opowieści" i "interakcje". W każdym z przedstawień jednak proces opowiadania historii oraz gęsto spleciona sieć relacji pomiędzy sceną a widownią grały istotną rolę. Propozycje festiwalowe wzajemnie się uzupełniały i oświetlały. Jak powiedziała w jednym z wywiadów Magda Grudzińska, wszystko zaczęło się od Alvisa Hermanisa i jego "Soni". Zainteresowanie łotewskiego reżysera opowiadaniem historii w teatrze stało się dla dyrektorki KRT impulsem do podjęcia zagadnienia narracji. I tak, pod

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Krajobraz po śmierci

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia-Gazeta Teatralna nr 85/86

Autor:

Anna Cygankiewicz

Data:

01.06.2008

Realizacje repertuarowe
Festiwale