Najnowszy numer otwiera artykuł Środula. Mysia dziura Historii opisujący z perspektywy dramaturżki, Igi Gańczarczyk, badawczo-artystyczny proces pracy nad spektaklem Środula. Krajobraz Mausa (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, reż. Remigiusz Brzyk).
Kolejny blok poświęcony jest francuskiej reżyserce i performerce Rébecce Chaillon. Składa się na niego rozmowa Tomasza Kireńczuka z artystką oraz artykuł Doroty Semenowicz Moje ciało, moje zasady. „Carte noire nommée désir” Rébekki Chaillon w kontekście historii i kultury kolonialnej Francji.
W bloku poświęconym stand-upowi publikujemy artykuł Zofii Dąbrowskiej Kobiety na najnowszej polskiej scenie impro i stand-upu oraz dwie rozmowy: Dodatkowa poprzeczka z Beatą Różalską, Małgorzatą Różalską i Liz Peters oraz Pole walki z rzeczywistością z Agnieszką Matan rozmawia Zofia Dąbrowska. Blok kończy artykuł Sinchan Chatterjee, w którym twórczość Hannah Gadsby (szczególnie Nanette i Douglas) jest analizowana z perspektywy neuroróżnorodności.
Ostatni blok tematyczny to Cenzura. Zawiera on artykuł Witolda Mrozka „Pragniemy, żeby nic nie ruszać”. „Teren badań: Jeżycjada” Weroniki Szczawińskiej, status przedstawienia teatralnego a cenzura sądowa publikowany w dziesięciolecie premiery ocenzurowanego przedstawienia.
W numerze znajdują się też recenzje polskich i zagranicznych spektakli: Very Sad. Studium maladyczne, Antyopera na kredyt, Elizabeth Costello, Wesele, Persona. Ciało Bożeny, Nasze czasy, Państwo / Der Staat, Dobry piesek, Amatorki, Casting, Work on it!, Piękny początek, Hamlet, Śnieżka nie chce spać, Sex Education II, Szekspirie, relacja z festiwalu Szczeliny. Kobiety w sztukach performatywnych we Wrocławiu oraz omówienia publikacji książkowych: Strategie kinestezyjne w przestrzeni tańca Reginy Lissowskiej-Postaremczak, Ucieleśniona uważność w wybranych praktykach tańca współczesnego Katarzyny Słobody oraz Empatia, choreografia i śmiech jako nadzieja dla ludzkości. Komizm w sztuce tańca i choreografii w Polsce w XXI wieku Hanny Raszewskiej-Kursy.
Całość dostępna bezpłatnie online: https://didaskalia.pl/pl/numer/didaskalia-180.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.