Inne aktualności
- Wrocław. „Nowy wspaniały bunt” – premiera teatralna Kolektywu Kobietostan 30.04.2024 16:46
- Warszawa. Ogłoszenie listy beneficjentów IV edycji OFF Polska 30.04.2024 15:12
- Piaseczno/Gorzów Wlkp. Pokaz „Romantyczek” Teatru Mostów 30.04.2024 15:11
- Toruń. Bułhakow wg Czuja. Zbliża się premiera „Mistrza i Małgorzaty" w Teatrze Horzycy 30.04.2024 14:25
- Kielce. Kolejna nagroda festiwalowa dla „Jak nie zabiłem swojego ojca..." 30.04.2024 14:06
- Kraków. „Listy do Mileny” Franza Kafki – trzecia premiera w ramach projektu „KTO?Senior!” Teatru KTO 30.04.2024 13:26
- Warszawa. 2. edycja kursu o zdrowiu psychicznym dla warszawskich kadr kultury 30.04.2024 12:59
- Warszawa. Mateusz Nowak nowym prezesem Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Instytutu Teatralnego 30.04.2024 12:49
- Warszawa. „Leo Lipski Story – Miłość na Miodowej”. Premiera spektaklu w IT 30.04.2024 11:46
- Radom. Teatr Powszechny zaprasza na czytanie performatywne „Fucking in Bruxelles” 30.04.2024 11:41
- Bydgoszcz. Premiera „Nie ogarniam..." i inne przedwakacyjne propozycje Teatru Polskiego 30.04.2024 11:21
- Nowy Targ. Tetmajer według Budzyka: za nami 157. Salon Poezji 30.04.2024 11:10
- Solniki. Dziś rozpoczyna się LasFest: Prolog 30.04.2024 11:02
- Zielona Góra. „Kamienie w kieszeniach" i „Don Kichot" na majówkę 30.04.2024 10:17
Opera Narodowa w Warszawie rozpocznie sezon światowym prawykonaniem opery Meyera "Ślepy tor", listopad zaś przebiegnie pod hasłem koncertów upamiętniających osobę i dzieło Krzysztofa Pendereckiego. Pisze Anna S. Dębowska w „Gazecie Wyborczej”.
Przed nami także premiera nowej płyty Jakuba Józefa Orlińskiego – "Beyond" ma premierę już w październiku, a artysta rusza w trasę koncertową, również po Polsce. Niespodziankę szykuje Warszawska Jesień, a Wratislavia Cantans zaprasza na wspaniałe spotkania z muzyką dawną.
Oto dziesięć wybranych koncertów muzyki klasycznej jesieni 2023:
Wrzesień
„Mesjasz" Georga Friedricha Händla
Jeszcze za życia Händla jego oratorium „Mesjasz" okrzyknięto arcydziełem. Do powszechnej świadomości przeszedł chór „Alleluja", który wieńczy drugą część tego utworu. Ze względu na rozmiary nie jest to dzieło prezentowane zbyt często, podjęła się tego – choć w nieco okrojonej formie – Polska Opera Królewska w Warszawie, której artyści wykonają „Mesjasza" na otwarcie swego III Festiwalu Barokowego. Za życia kompozytora zespół wokalistów i instrumentalistów nie przekraczał liczby 60 osób. Do tego pierwotnego brzmienia pragną nawiązywać artyści pod dyrekcją klawesynisty Krzysztofa Garstki.