Inne aktualności
- Warszawa. Trwa Przegląd spektakli VOD w Teatrze Powszechnym 21.11.2024 17:12
- Warszawa. Premiera w Teal House: „Mahamaya Electronic Devices” 21.11.2024 17:01
- Warszawa. Wirtualna wystawa „Pamięć teatru. Polska fotografia teatralna od początku istnienia do dziś” 21.11.2024 16:45
- Sopot. Czytanie „Cały Twój” Agaty Olszewskiej w reżyserii Piotra Pacześniaka 21.11.2024 16:34
- Warszawa. Premiera „Pułapki na myszy” w Teatrze Ateneum – w sobotę 21.11.2024 15:36
- Warszawa. „W 80 lat dookoła Syreny” – kalendarz jubileuszowy na rok 2025 21.11.2024 15:25
- Warszawa. MKiDN: Agnieszka Stułka p.o. dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa 21.11.2024 14:37
- Gdańsk. Rezydencja na Solo vol. 2. Spektakle taneczne w Żaku 21.11.2024 14:28
- Poznań. Prześluga wg Ratajczaka. Prapremiera „Baśni dla wkur...onych” w Teatrze Nowym 21.11.2024 14:01
- Warszawa. Przedświąteczne plany Teatru Baj 21.11.2024 13:31
- Warszawa. „Dwaj Panowie S.” z almanachem w tle. Spotkanie w ramach cyklu „Książka w teatrze” w IT 21.11.2024 13:30
- Wrocław. Film z autorską audiodeskrypcją Doroty Masłowskiej rozpoczyna festiwal Korelacje 21.11.2024 13:27
- Gdynia. „Quo vadis” od kulis. Projekcja filmu „Rzym to kabaret” w Teatrze Muzycznym 21.11.2024 12:17
- Warszawa. Arcydzieło Mykietyna na festiwalu Eufonie 21.11.2024 12:00
Opera Narodowa w Warszawie rozpocznie sezon światowym prawykonaniem opery Meyera "Ślepy tor", listopad zaś przebiegnie pod hasłem koncertów upamiętniających osobę i dzieło Krzysztofa Pendereckiego. Pisze Anna S. Dębowska w „Gazecie Wyborczej”.
Przed nami także premiera nowej płyty Jakuba Józefa Orlińskiego – "Beyond" ma premierę już w październiku, a artysta rusza w trasę koncertową, również po Polsce. Niespodziankę szykuje Warszawska Jesień, a Wratislavia Cantans zaprasza na wspaniałe spotkania z muzyką dawną.
Oto dziesięć wybranych koncertów muzyki klasycznej jesieni 2023:
Wrzesień
„Mesjasz" Georga Friedricha Händla
Jeszcze za życia Händla jego oratorium „Mesjasz" okrzyknięto arcydziełem. Do powszechnej świadomości przeszedł chór „Alleluja", który wieńczy drugą część tego utworu. Ze względu na rozmiary nie jest to dzieło prezentowane zbyt często, podjęła się tego – choć w nieco okrojonej formie – Polska Opera Królewska w Warszawie, której artyści wykonają „Mesjasza" na otwarcie swego III Festiwalu Barokowego. Za życia kompozytora zespół wokalistów i instrumentalistów nie przekraczał liczby 60 osób. Do tego pierwotnego brzmienia pragną nawiązywać artyści pod dyrekcją klawesynisty Krzysztofa Garstki.