O Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu pisze Anna Wróblowska z Nowej Siły Krytycznej.
Kiedy pojawił się program XV edycji Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego w Bytomiu, zdziwiła mnie obecność Teatru Novogo Fronta na liście prezentacji festiwalowych. Rosyjsko-czeska grupa wprawdzie używa w swoich spektaklach elementów tańca i akrobatyki, ale z naciskiem na tę drugą formę ekspresji. Sami artyści mówią o sobie jako o kompanii teatru fizycznego, ale nazwanie ich działalności teatrem tańca wydaje się sporym nadużyciem. Nawet gdyby potraktować ich występ na tanecznym festiwalu jako ciekawostkę przyrodniczą, należałoby zapytać, dlaczego zaproszono Novogo Fronta akurat ze spektaklem "Zwischenmensch", który jest jednym ze słabszych przedstawień grupy? Dlaczego pokazano festiwalowej publiczności coś, co mogła oglądać już przed rokiem na pobliskich Gliwickich Spotkaniach Teatralnych? "Zwischenmensch" miał swoją premierę rok temu podczas nurtu Inspiracje, w ramach gliwickiego festiwalu. W nurcie tym pokazywane są spektakle, k