"Opera dokumentalna o Okrągłym Stole" w reż. Barbary Wysockiej Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego na 29. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Pisze Agnieszka Rataj w Życiu Warszawy.
"Opera dokumentalna o Okrągłym Stole" pokazana we wtorek w nowej sali Instytutu Teatralnego to rodzaj instalacji parateatralnej, łączącej rozmaite środki medialne Pomysł połączenia bardzo różnych środków wyrazu wydawał się irracjonalny, ale spektakl w dziwny sposób się sprawdza. Barbara Wysocka reżyserująca ten projekt zaprosiła do współpracy Jana Peszka i Arkadiusza Brykalskiego (grającego wcześniej rolę Wałęsy w przedstawieniu Michała Zadary opartym na biografii przywódcy "Solidarności"). Jednak nie bawi się z nimi w ilustrowanie wydarzeń z okresu obrad przy Okrągłym Stole. Aktorzy wykorzystani zostali jako dodatkowe instrumenty w partyturze skomponowanej przez Tadeusza Wieleckiego. Wyciągają poszczególne frazy wypowiadane przez bohaterów wyświetlanego jako tło filmu Piotra Bikonta "Opowieści Okrągłego Stołu". Bawią się słowami, wchodzą w dialog z instrumentami. Wspólnie z muzykami tworzą rodzaj hymnu dla pojawiających się w f