W walce o widzów oraz finansowe wsparcie z budżetu państwa, funduszy UE i sponsorów, teatry stawiają na osobowości artystyczne, oryginalne imprezy i transparentność działań.
"Poznaj przestrzeń nieskrępowanej wrażliwości twórczej" - tak kończy się jeden z trzynastu jednominutowych spotów radiowych, jakie na zlecenie Teatru Wielkiego w Poznaniu ma przygotować do końca roku agencja reklamowa Euro RSCG Poland. Zgodnie z przyjętą przez władze wielkopolskiej sceny operowej strategią programową, tegoroczny repertuar - w związku z trwającym równocześnie Rokiem Kobiet w Polsce - został poświęcony właśnie tematyce kobiecej. W poszczególnych reklamach radiowych znane panie opowiadają w bajkowej konwencji o kolejnych premierach, których ma być dziesięć. Swoich głosów użyczyły już Kasia Nosowska czy Maria Seweryn, a pod koniec roku w jednym ze spotów usłyszymy żonę prezydenta RP, Annę Komorowską. Spektaklom towarzyszą debaty poświęcone płci pięknej - ich sytuacji i roli w społeczeństwie. Przy okazji premiery "Toski" tematem dyskusji będą kobiety, które zabijają z miłości. Z kolei premiera "The Fairy Queen" ma być