EN

19.02.2018 Wersja do druku

Inny Tytus

"La clemenza di Tito" Wolfganga Amadeusza Mozarta w reż. Marka Weissa w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Was.

Zaledwie dwa lata po premierze "Łaskawości Tytusa" w Operze Narodowej, kolejna inscenizacja dzieła operowego Mozarta pojawia się w repertuarze Warszawskiej Opery Kameralnej. Ciekawe, choćby na zastosowane strategie reżyserskie, jak i na potraktowanie głównego bohatera, jest zestawienie tych dwóch przedstawień, które - szczególnie w formie - zdecydowanie więcej dzieli niż łączy. Ivo van Hove przygotował spektakl szalenie analityczny i esencjonalny, stawiający bolesne tezy i prowokacyjne konstatacje; był w tej inscenizacji świadomy chłód, była surowość i wizyjność, silnie oddziałująca na naszą wrażliwość i wyobraźnię. Hove dotykał sfery polityki, a przede wszystkim przywództwa w kontekście tytułowej łaskawości. Uruchamiał teatralne instrumentarium złożone z kamer, smartfonów, tabletów, telefonów komórkowych i laptopów, które stały się prawdziwym laboratorium wiwisekcji ludzkich emocji. Ten swoisty rodzaj teatralizowania psychologii, w p

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Inny Tytus

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Was

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

19.02.2018

Realizacje repertuarowe