EN

1.09.1991 Wersja do druku

Impresja o umierającym czasie

W inscenizacji "...tak chcę. Tak" zrealizowanej w Teatrze Szwedzka 2/4 reżyser Henryk Baranowski transponuje w cykl obrazów scenicznych świat utworów Jamesa Joyce'a. Opracowaniu teatralnemu poddane zo­stały fragmenty "Ulissesa" i "Portretu artysty z czasów młodości". Nie lite­ratura jednak, lecz atmosfera i niezwykła intensywność, sensualność Joyce'owego Dublina są tematem tego przedstawienia. Spektakl Baranowskiego to w istocie cztery różnorodne wariacje-wizje literackiego świata. Każda z nich obudowana została wokół najprost­szych fizjologicznych czynności, które, prowadząc rytm sceny, współ­tworzą jej aurę, ale i ewokują potok lęków, obsesji, przeczuć. Część I - "Transformacja poranna" - to wizja świata bohaterów na wpół przebudzonych ze snu. Leopold Bloom i Molly tkwią jeszcze w pół-realnej strefie sennych koszmarów, erotycznych marzeń i bolesnego uczucia niespełnienia. Ich konflikt małżeński trwa pod powierzchnią - skryty w wes

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Impresja o umierającym czasie

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 9

Autor:

Grzegorz Janikowski

Data:

01.09.1991

Realizacje repertuarowe