W inscenizacji "...tak chcę. Tak" zrealizowanej w Teatrze Szwedzka 2/4 reżyser Henryk Baranowski transponuje w cykl obrazów scenicznych świat utworów Jamesa Joyce'a. Opracowaniu teatralnemu poddane zostały fragmenty "Ulissesa" i "Portretu artysty z czasów młodości". Nie literatura jednak, lecz atmosfera i niezwykła intensywność, sensualność Joyce'owego Dublina są tematem tego przedstawienia. Spektakl Baranowskiego to w istocie cztery różnorodne wariacje-wizje literackiego świata. Każda z nich obudowana została wokół najprostszych fizjologicznych czynności, które, prowadząc rytm sceny, współtworzą jej aurę, ale i ewokują potok lęków, obsesji, przeczuć. Część I - "Transformacja poranna" - to wizja świata bohaterów na wpół przebudzonych ze snu. Leopold Bloom i Molly tkwią jeszcze w pół-realnej strefie sennych koszmarów, erotycznych marzeń i bolesnego uczucia niespełnienia. Ich konflikt małżeński trwa pod powierzchnią - skryty w wes
Tytuł oryginalny
Impresja o umierającym czasie
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr nr 9