EN

28.06.2007 Wersja do druku

Histeryczny krzyk i teatralna ekstaza

"Bramy raju. Krucjata dziecięca" w reż. Pawła Passiniego Studium Teatralnego z Warszawy i "Apokalypsa" w reż. i choreogr. Karine Saporty Polskiego Teatru Tańca na XVII Festiwalu Teatralnym Malta w Poznaniu. Pisze Agnieszka Głos w Dzienniku.

Różne przedstawienia, inne światy - a my ciągle pozostajemy tacy sami. Bohaterowie "Bram raju. Krucjaty dziecięcej" [na zdjęciu] Studium Teatralnego i "Apokalypsy", wspólnej pracy Karine Saporty oraz Polskiego Teatru Tańca - dwóch spektakli pokazanych w drugim dniu festiwalu maltańskiego - mają jedną wspólną cechę: noszą zniszczenie w sobie. Passini przeniósł na scenę powieść Jerzego Andrzejewskiego, znajdując świetne przełożenie języka tej prozy na wielogłos teatralny o religijnym szaleństwie. Jego przedstawienie pokazane w Starej Rzeźni fascynuje konsekwencją i żarliwością charakterystyczną dla aktorów Studium Teatralnego. Ta dziwna wyprawa ciągnie przez wieki, odwołując się do historycznych wydarzeń i do współczesności, kiedy określenie "krucjata dziecięca" nabiera zupełnie nowych znaczeń. Wszyscy niezmiennie jednak idą z imieniem Boga na sztandarach, kierując się faktycznie chęcią zaspokojenia prywatnych dążeń, które prowadz�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Histeryczny krzyk i teatralna ekstaza

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik nr 149

Autor:

Agnieszka Głos

Data:

28.06.2007

Festiwale