"Hypertopia" w choreogr. André Gingrasa na XIV Międzynarodowym Festiwalu Tanecznym w Bytomiu. W ramach warsztatów pisania o tańcu pisze Anna Kosiorowska w Gazecie Wyborczej - Katowice.
Wojna z terrorem i jej medialny obraz były tematem "Hypertopii" w choreografii André Gingrasa. Holenderski twórca w swoim zbudowanym na zasadzie kolażu spektaklu nawiązał do zdjęć prasowych, przedstawiających przemoc obu stron wojny z terrorem: zarówno obrazy z amerykańskiego więzienia w Abu Ghraib, jak i sceny egzekucji, których islamscy terroryści dokonywali na zachodnich zakładnikach. Okrucieństwo pokazane było jednak umownie. Konstrukcja przedstawienia nie pozwalała nawet na chwilę zapomnieć, że to, co się dzieje, jest tylko grą. Dlatego kopany na podłodze mężczyzna wcześniej ostentacyjnie założył kamizelkę ochronną, a jego oprawca podał mu rękę, podkreślając, że to, co się za moment wydarzy, jest wynikiem czystej umowy. Gingras używa przemocy na scenie dla uświadomienia jej mechanizmów zakotwiczonych w codzienności. Tancerze najpierw prowokują publiczność, opowiadając rasistowskie i nacjonalistyczne dowcipy. Następnie pokazuj�