Inne aktualności
-
Warszawa. „Kwiat Paproci” w namiocie cyrkowym. Spektakl familijny wyrusza w trasę 17.07.2024 10:51
- Bytom. „Eksperyment uczuciowy”: półkolonie artystyczne dla nastolatków w BCK 17.07.2024 10:45
- Rzeszów. Monika Szela wybrana na kolejną kadencję w Teatrze Maska 17.07.2024 10:01
- Wielka Brytania. 15 lat temu zmarł filozof Leszek Kołakowski 17.07.2024 09:37
- Gdańsk. Hamlet i toczące się głowy. Zbliża się 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski 17.07.2024 09:20
-
Suwałki. Festiwal Suwalskie Teatr-Akcje wraca po 9 latach nieobecności 17.07.2024 08:50
-
Warszawa. Dyrektorka IAM o Sezonie Kulturalnym Polska-Rumunia: chcemy się wzajemnie inspirować 17.07.2024 08:18
- Lublin. Carnaval Sztukmistrzów 2024 – wraz z nim odbędzie się Urban Highline Festival 16.07.2024 15:54
-
Kraków. Urząd Marszałkowski o Teatrze Słowackiego: zależy nam na wypracowaniu najlepszego rozwiązania 16.07.2024 15:17
- Katowice. Wakacyjna wystawa „Lalki w Ateneum” 16.07.2024 14:54
- Kraków. Odyseja Nowohucka: nowy letni festiwal Teatru Łaźnia Nowa i Domu Utopii 16.07.2024 13:25
-
Kraków. Zespół Teatru Słowackiego: chcemy, aby dyrektor Głuchowski został z nami 16.07.2024 11:43
-
Warszawa. Podróż przez świat polskiej sztuki z IAM 16.07.2024 11:32
- Kraków. W sierpniu odbędzie się 4. Krakowski Festiwal Tańca 16.07.2024 11:11
Największe nieprawidłowości są w Operze Wrocławskiej - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli w raporcie po kontroli w instytucjach kultury na Dolnym Śląsku. Zawiadomiła rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
Najwyższa Izba Kontroli wzięła pod lupę instytucje podległe marszałkowi województwa: Operę Wrocławską, Filharmonię Dolnośląską w Jeleniej Górze i Filharmonię Sudecką w Wałbrzychu, a także Narodowe Forum Muzyki jako miejską instytucję kultury.
Mechanizm korupcjogenny
Marcin Kaliński, p.o. dyrektora Delegatury NIK we Wrocławiu: - Niestety w niektórych przypadkach można mieć poważne zastrzeżenia do sposobu wydawania przez te instytucje publicznych pieniędzy. Największe dotyczą kierownictwa Opery Wrocławskiej, które zatrudniło dyrektora artystycznego z naruszeniem zasady przejrzystości, bezprawnie stosując tryb zamówienia z wolnej ręki. W efekcie opera zgodziła się wypłacić dyrektorowi średnio ponad 63 tys. zł miesięcznie. Jest to stawka czterokrotnie przekraczająca te obowiązujące za wykonywanie adekwatnych zadań w innych tego typu instytucjach. Izba uznała to za niegospodarność.