Inne aktualności
- Białystok. Premiera spektaklu o miłości – „Wieczoru Trzech Króli” Szekspira w Teatrze Dramatycznym 22.02.2025 14:18
-
Warszawa. Premiera spektaklu muzycznego „Na prochach” w Teatrze Syrena – w sobotę 22.02.2025 12:00
- Kraków. „Aida” – premiera w Operze Krakowskiej 21.02.2025 18:02
-
Kielce. Zdjęcia Pawła Edelmana do „Skóry po dziadku” Pakuły 21.02.2025 17:50
- Kraków. Artyści i pracownicy Teatru Scena STU uhonorowani Medalami „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 21.02.2025 16:26
- Zakopane. Spektakl kabaretowo-muzyczny „Międzyczas” wg utworów Jonasza Kofty i premiera płyty 21.02.2025 16:09
- Warszawa. Ukraińskie „Dziady” w Teatrze Dramatycznym 21.02.2025 16:08
- Szczecin. W marcu premiera „Pół na pół” w Teatrze Polskim 21.02.2025 16:05
- Warszawa. Niepokojące plany dotyczące czeskiego Instytutu Teatralnego 21.02.2025 16:00
-
Lublin. Nowy cykl czytań performatywnych w Teatrze Osterwy 21.02.2025 15:42
-
Katowice. Wkrótce finał 2. edycji projektu WyspianKiss w Teatrze Śląskim 21.02.2025 14:36
-
Wrocław. Opera zachęca do wsparcia Ukrainy podczas spektaklu „Carmen” 21.02.2025 14:34
-
Teatr TV. Premiera spektaklu „Matki. Pieśń na czas wojny” w reż. Marty Górnickiej – w poniedziałek 21.02.2025 14:34
- Katowice. W Teatrze Żelaznym próbują „Misia Kubusia i przyjaciół” 21.02.2025 14:07
Największe nieprawidłowości są w Operze Wrocławskiej - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli w raporcie po kontroli w instytucjach kultury na Dolnym Śląsku. Zawiadomiła rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
Najwyższa Izba Kontroli wzięła pod lupę instytucje podległe marszałkowi województwa: Operę Wrocławską, Filharmonię Dolnośląską w Jeleniej Górze i Filharmonię Sudecką w Wałbrzychu, a także Narodowe Forum Muzyki jako miejską instytucję kultury.
Mechanizm korupcjogenny
Marcin Kaliński, p.o. dyrektora Delegatury NIK we Wrocławiu: - Niestety w niektórych przypadkach można mieć poważne zastrzeżenia do sposobu wydawania przez te instytucje publicznych pieniędzy. Największe dotyczą kierownictwa Opery Wrocławskiej, które zatrudniło dyrektora artystycznego z naruszeniem zasady przejrzystości, bezprawnie stosując tryb zamówienia z wolnej ręki. W efekcie opera zgodziła się wypłacić dyrektorowi średnio ponad 63 tys. zł miesięcznie. Jest to stawka czterokrotnie przekraczająca te obowiązujące za wykonywanie adekwatnych zadań w innych tego typu instytucjach. Izba uznała to za niegospodarność.