"Leśni. Apokryf" Agnieszki Wolny-Hamkało wg Tadeusza Różewicza w reż. Marty Streker w Teatrze Polskim we Wrocławiu. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Wszystkich.
Spektakl "Leśni. Apokryf" w reżyserii Marty Streker w Teatrze Polskim we Wrocławiu jest nie tylko drwiną z mitu romantycznej walki , kabaretem historii, ale przede wszystkim próbą rozprawienia się w wymiarze bardziej tragicznym z tym, co kojarzy się Polakom z tzw. wybijaniem się na niepodległość, jest ogałacaniem wojny z romantyczno-patetycznych racji. Widać, że Agnieszka Wolny-Hamkało, czując całą zmysłowość, dotykalność i fizjologię w twórczości autora "Kartoteki", jego zarówno liryzm, jak i wulgarność, przeczytała nie tylko uważnie "Pieszo" i wojenne opowiadania Tadeusza Różewicza, które stały się zrębem jej scenariusza, ale równie wnikliwie rozprawę Marii Janion "Wojna i forma", która ukazała mechanizmy transformujące i porządkujące mit w stereotypową i schematyczną ocenę wojenno-okupacyjnego heroizmu. Dlatego na Świebodzkim nie usłyszymy typowo kombatanckich opowieści uwznioślających i pełnych namiętności, bo nie one są w