"Nasz Chopin" w choreografii Krzysztofa Pastora i Liama Scarletta w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Wszystkich.
Nie pierwszy raz sztuka baletowa sięga po muzykę Fryderyka Chopina. I choć najczęściej do choreograficznych układów wykorzystywane są polonezy, preludia, mazurki, sonaty, walce i nokturny, Krzysztof Pastor postanowił tym razem sięgnąć po dwa koncerty fortepianowe urodzonego w Żelazowej Woli kompozytora. Podobnie uczynił w 2010 roku Emil Wesołowski realizując swoją choreografię do "Koncertu f-moll" w Operze Bałtyckiej w Gdańsku - w widowisku zatytułowanym "Chopinart" wykorzystane zostało nagranie Rafała Blechacza z Royal Concertgebouw Orchestra. Dzisiaj w Operze Narodowej muzyka grana jest na żywo pod batutą Grzegorza Nowaka. Sporo narzekań dało się słyszeć po premierowym wieczorze baletowym "Nasz Chopin" przygotowanym przez Polski Balet Narodowy. Tym razem Krzysztof Pastor z okazji niepodległościowej rocznicy postanowił sięgnąć - jak już wspomniałem - po dwa koncerty Fryderyka Chopina i zaprosił do współpracy Liama Scarletta. W ten sposób