05.09.2018 Wersja do druku

Ciekawe tematy i nic poza tym

Jeżeli program festiwalu Sopot Non-Fiction ma być wskaźnikiem kondycji teatru dokumentalnego w Polsce to tegoroczna, siódma edycja nie okazała się zanadto szczęśliwa i odkrywcza - o VII Festiwalu Teatru Dokumentalnego i Rezydencji Artystycznej Sopot Non-Fiction pisze Wiktoria Formella z Nowej Siły Krytycznej.

Zaprezentowany program wyróżnia różnorodność tematów - począwszy od tych odległych czasowo i przestrzennie (radzieckie podboje kosmosu z lat siedemdziesiątych, Kalifornia widziana oczami dziecka sprzed pięćdziesięciu lat), po te bliższe współczesności (pamiętniki nastolatków z lat osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych; marzenia o śpiewaniu jak Whitney Houston), ukazujących perspektywę jednostki ("Can I be Whitney?"), ale też pewnych grup społecznych ("Dziewczyny opisują świat", "Nieważkość"), bądź połączenie obu aspektów ("No More Tears", "Sprzedam", "California"). Every(wo)man Jedną z lepszych propozycji był monodram "Sprzedam" - napisany i zagrany przez Małgorzatę Szczerbowską, a wyreżyserowany przez Szymona Kaczmarka - który przyjął formę gry towarzyskiej. Spektakl stawia więcej pytań, niż sugeruje odpowiedzi, a dodatkowo trudno zorientować się do kogo odnoszą się przywoływane historie i czy występująca

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Wiktoria Formella

Data:

05.09.2018

Tematy w toku