EN
23.02.2022, 14:48 Wersja do druku

Chorzów. Mirosław Zbrojewicz oswaja raka dla dzieci chorych na nowotwory

Mirosław Zbrojewicz. aktor znany z wielu ról teatralnych i filmowych, który wielką popularność zyskał dzięki roli gangstera „Gruchy” w „Kilerze” Juliusza Machulskiego, pomaga chorym dzieciakom wygrać z chorobą nowotworową. Właśnie ruszyła kampania społeczna „Pomóż nam oswajać raka”.

fot. mat. organizatora

Kampania zachęca do przekazania 1% podatku podopiecznym Fundacji ISKIERKA. Jej osią są 4 krótkie filmy opowiadające historię Martynki – podopiecznej Fundacji oraz wielokrotnej mistrzyni Polski, Europy i świata w fitnessie gimnastycznym juniorów, której rak stanęła na drodze sportowej kariery. W roli raka wystąpił Mirosław Zbrojewicz.

Materiały pokazują kolejne etapy choroby i „oswajania” raka: od zaskoczenia i przerażenia, poprzez kolejne zmiany, jakie powoduje w życiu choroba nowotworowa, moment jej akceptacji, aż po dostrzeżenie nowych perspektyw.

– „Pomóż nam oswajać raka” to nasza najnowsza kampania. Nazywamy w niej rzeczy po imieniu, czyli chorobę nowotworową rakiem, bo przecież to najczęstsze z nią skojarzenie. Odwołujemy się w niej do stereotypów dotyczących choroby i jej etapów, ale pokazujemy też, jak ważne jest jej oswajanie. Historia stworzona przez duet naszej podopiecznej Martynki i aktora Mirosława Zbrojewicza opowiedziana jest dosłownie, przewrotnie, ale również z nadzieją i uśmiechem. By zatrzymać odbiorcę, sprowokować do refleksji i tym samym zachęcić go do akcji #OswajamyRaka i przekazania 1% podatku podopiecznym ISKIERKI. – mówi Jolanta Czarnecka-Siwecka, Prezes Fundacji ISKIERKA.

Koncepcja kreatywna powstała przy współpracy Fundacji z agencją strategiczno-kreatywną Kava, która odpowiada także za działania promocyjne w mediach społecznościowych, w tym na TikToku.

 TikTok to medium, które przede wszystkim angażuje. W związku z jego autentycznością, rosnącą popularnością wśród coraz szerszych grup odbiorców i wyjątkową interaktywnością, dostrzegamy w nim potencjał do realizacji skutecznych kampanii społecznych. To platforma, która staje się coraz ważniejszą przestrzenią dyskusji na ważne tematy – komentuje Szymon Nowak, Marketing Manager w Kavie.

Kampania „Pomóż nam oswajać raka” potrwa do końca kwietnia.

Link do filmów promujących akcję „Pomóż nam oswajać raka” z Mirosławem Zbrojewiczem:

https://youtu.be/e0RzKCvtTG8?list=PLtD0VLP-qoBQqPNhRAslB-1w28wKBSpdI

Źródło:

Materiał nadesłany

Wątki tematyczne