Inne aktualności
- Maryla Zielińska laureatką Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za rok 2023 23.04.2024 22:14
- Poznań. „Straszny dwór” Teatru Wielkiego w Filharmonii Berlińskiej 23.04.2024 21:46
- Poznań. Szczecińskie „Sceny z sufity” gościnnie w Teatrze Animacji 23.04.2024 18:44
- Warszawa. „Przez ścianę” – premiera już jutro 23.04.2024 18:18
- Gdańsk. „Piękna Zośka” w Teatrze Telewizji 23.04.2024 17:26
- Wsola. Literatura według... Kolejne spotkanie w Muzeum Witolda Gombrowicza 23.04.2024 16:44
- Gniezno. „Empuzjon” – premiera w Teatrze im. A. Fredry 23.04.2024 16:40
- Gdańsk. Jubileusz 55-lecia pracy artystycznej Wandy Neumann - aktorki Teatru Wybrzeże 23.04.2024 16:21
- Katowice. 7. Międzynarodowy Festiwal OPEN THE DOOR - w czerwcu 23.04.2024 16:07
- Wrocław. 7. Przegląd Nowego Teatru dla Dzieci 23.04.2024 15:43
- Gdynia. W maju premiera „OFELIAkontraHAMLET" w Teatrze Gdynia Główna 23.04.2024 15:12
- Kraków. Prapremiera „Requiem dla snów” w Teatrze Barakah 23.04.2024 14:36
- Ruda Śląska. Premiera „Wspomnień" w Teatrze Impresaryjnym im. Henryka Bisty 23.04.2024 14:25
- Kraj. Konkurs MKiDN na kandydata na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 23.04.2024 13:59
Opera i Filharmonia Podlaska rozpoczyna sezon artystyczny 2022/2023. Instytucja proponuje wiele ciekawych i zróżnicowanych wydarzeń. Pisze Anna Kulikowska w portalu Białystok Online.
Opera i Filharmonia Podlaska w piątek (14.10) oficjalnie zainauguruje sezon artystyczny 2022/2023. Z tej okazji odbędzie się koncert symfoniczny, orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej pod batutą Tomasza Bugaja wykona utwory: "Epitafium" Krzysztofa Meyera, "Koncert na flet i orkiestrę" Marcina Błażewicza oraz "V Symfonię F-dur" Antonina Dvořáka.
Podczas koncertu odbędzie się światowe prawykonanie bardzo szczególnego utworu Meyera "Epitafium", które poświęcone jest pamięci dzieci zamordowanych w Ukrainie w czasie wojny z Rosją.
- "Epitafium" jest krótkim utworem na orkiestrę. Jest poważnym, żałobnym utworem cofającym nasze emocje, one nie są takie wyprowadzone naprzód, to jest raczej chwila zadumy nad tym, co się stało i dzieje cały czas i nad tym, jak długo będzie to jeszcze trwało. Tego nikt z nas nie przewidzi. To jest utwór, który napisałem bez żadnego zamówienia, bez sugestii z zewnątrz, tylko z własnej potrzeby, wiedząc co się dzieje, że giną niewinne dzieci, że opłakują je ich rodzice i to jest moja reakcja na to - mówił prof. Krzysztof Meyer, kompozytor.