EN

29.11.2017 Wersja do druku

Barokowe czary

"Armide" Jean-Baptiste'a Lully'ego w reż. Dedy Cristiny Colonny w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Wiesław Kowalski w Teatrze dla Was.

Jean-Baptiste Lully, kompozytor bodaj szesnastu oper, żył w latach 1632-1687. I choć jest twórcą nowej operowej formy, w której obok muzyki i śpiewu równie ważną funkcję pełnią tancerze, mający okazję nie tylko do popisów baletowych, ale biorący od początku do końca aktywny udział w scenicznej narracji, w Polsce znany jest dość słabo. A szkoda, bo instrumentacja jego dzieł, szczególnie w swej gęstości, jest choćby w sekwencjach kulminacyjnych szalenie intrygująca. Wystarczy jeszcze wspomnieć, że "Armide", napisana do libretta Philippe'a Quinaulta, która pojawiła się właśnie w repertuarze Warszawskiej Opery Kameralnej, nigdy wcześniej wystawiana w naszym kraju nie była. Sięgnięcie zatem do tego utworu to ciekawy przyczynek do rozważań na temat dzisiejszej recepcji oper barokowych i sposobów ich inscenizowania. Warszawska "Armide" to efekt współpracy kilku instytucji europejskich, a także australijskiego dyrygenta, Benjamina Bayla (MACV po

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Barokowe czary

Źródło:

Materiał własny

Teatr dla Was

Autor:

Wiesław Kowalski

Data:

29.11.2017

Realizacje repertuarowe