O różnych rodzajach aktorstwa na XLIII Przeglądzie Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" w Szczecinie pisze Kamila Paradowska w Pograniczach.
Aktorzy nigdy nie cieszyli się szczególnym zainteresowaniem teatrologów. Ta myśl, wyrażona przed kilkunastu laty przez niemiecką badaczkę teatru Renate Mohrmann, niech będzie pierwszym z powodów, dla których tekst ten powstaje. Drugi powód, może jeszcze bardziej istotny, to ten, że teatrolog ma wobec teatru obowiązek nazwania dzisiejszego aktorstwa, które już dawno przestało być definiowane poprzez wypracowaną systematykę. Trzeci w końcu powód to zakończony niedawno XLIII Przegląd Teatrów Małych Form "Kontrapunkt" 2008, który okazał się interesującym materiałem badawczym przede wszystkim ze względu na aktorstwo. Zestawienie bardzo różnych poetyk teatralnych, różnych, a przecież w takim samym stopniu wartościowych typów teatru, dało możliwość obcowania z aktorstwem na najwyższym poziomie. W zależności od zaproponowanego rodzaju teatru mieliśmy do czynienia z różnymi rodzajami gry aktorskiej - bazujących na doświadczeniach przeszłości