Organizatorzy cyklicznych imprez coraz silniej współpracują, by wspólnie promować swoje festiwale.
Inicjatywę "Łodzi Festiwalowej" zaproponował Krzysztof Candrowicz, dyrektor Łódź Art Center, które organizuje Fotofestiwal i Łódź Biennale. Jego zdaniem imprezy mogą się wspólnie promować, a tym samym zwiększyć markę Łodzi jako kulturalnego miasta. Organizatorzy festiwali entuzjastycznie przyjęli pomysł. Po dwóch styczniowych spotkaniach, wczoraj doszło do kolejnego. W ramach tego pomysłu działa razem już 41 podmiotów. W środę przedstawili długą listę postulatów. Załatwienie najważniejszych z nich zależy od prezydenta miasta i marszałka województwa. Na czym zależy "Łodzi Festiwalowej"? Organizatorzy imprez chcą zwiększenia sum pieniędzy w budżecie miasta i województwa na promocję miasta oraz włączenie inicjatywy do strategii promocji Łodzi. Potrzebują dla imprez bezpłatnego dostępu do słupów ogłoszeniowych i tablic, które pojawią się na ulicach. Niewykluczone, że reklamy festiwali trafią również na bilboardy komercyjnych