EN

8.11.2007 Wersja do druku

Łódź. Filmowa promocja kultury

12-minutowy film pokazuje Łódź jako dynamiczne miasto tętniące życiem kulturalnym w rytmie kolejnych festiwali.

Film "Łódź - miasto kultury" wrócił właśnie z X Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych "Tour Film" w Poznaniu z czterema nagrodami, w tym Grand Prix. Nowa wizytówka Łodzi w pięciu wersjach językowych trafi do szkół, organizatorów łódzkich festiwali i rozmaitych instytucji w Polsce i na świecie - wszystkich, którzy mogą rozsławić Łódź w świecie. Film na zlecenie UMŁ wyprodukowała firma Info Express. Budżet to ok. 220 tys. zł. Nagrody nie są przypadkowe. Kto w takiej Łodzi nie chciałby zamieszkać? Obraz ma kilka wątków. Po pierwsze: znani artyści związani z miastem, David Lynch mówi o miłości do fabryk, gra Artur Rubinstein, architekt Rob Krier mówi o koncepcji przebudowy tkanki miejskiej. Z ekranu przemawia także Jerzy Kosiński. Po drugie: festiwale (od Camerimage z plejadą najwybitniejszych operatorów, przez Festiwal Solistów Lalkarzy po Łódzkie Spotkania Baletowe) i najważniejsze instytucje kulturalne, jak filharmonia, Muz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Film reklamowy o Łodzi

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Łódź nr 261

Autor:

Jędrzej Słodkowski

Data:

08.11.2007

Wątki tematyczne