Piotr Szczerski swoją polityką prowadzenia teatru otwartego na młodych, ale i różnorodnego repertuarowo, starannie dobierając nie tylko aktorów, ale wszystkich pracowników, tchnął nowego ducha w Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach - pisze Paulina Drozdowska z Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach.
Nie sposób wymienić wszystkich zasług reżysera Piotra Szczerskiego dla świata kultury regionu świętokrzyskiego i zmierzyć Jego wpływu na tutejsze społeczeństwo. Oceny działalności Piotra Szczerskiego nie należy także szukać wyznaczając jej granice lokalne, bo je przekraczała i dotyczy rozpatrywania w kategoriach sztuki teatralnej w ogóle Wystarczy wspomnieć tylko, że Piotr Szczerski był w "artystycznej drodze" od 40 lat. Rozpoczynał ją zakładając Teatr studencki Judasz w Pałacu pod Baranami w Krakowie, w 1974 roku. Rok później wystąpił z nim na Festiwalu Teatrów Debiutujących "Start 75" w Opolu. Później przyszedł czas na kolejny studencki - bo możliwie wolny, w trudnych czasach komuny - Teatr przy AGH w Krakowie. "Fantastron" Piotr Szczerski prowadził do 1979 roku. Wtedy to reaktywował znany Teatr 38 w Krakowie. Z tamtego czasu zapamiętamy na pewno, w reżyserii Piotra Szczerskiego: "Becketta 11 utworów" (1979), "Proces" Franza Kafki (1981),