28.12.2013 Wersja do druku

2013 w polskim teatrze okiem Miernika

Na początek kilka istotnych informacji: premiery odbywały się głównie w tym roku, niekiedy dwa lata temu (naprawdę rzadkie przypadki), większość jednak to nowe spektakle. Kryterium oczywiście jest subiektywne do bólu, co bardzo proszę brać pod uwagę. Jest nim tylko i wyłącznie mój gust. Najlepsze role aktorskie oceniam końcem sezonu, podobnie miejsca z pozytywna energią (w lipcu). Najlepsze spektakle teatrów pod uwagę w tym podsumowaniu, we wszystkich kategoriach. Oczywiście, nie obejrzałem wszystkich premier, zatem proszę traktować to podsumowanie jako rodzaj zabawy. Miłej lektury - pisze na swoim blogu Bartek Miernik.

NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIA "Paw królowej", reż. Paweł Świątek, Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, "Caryca Katarzyna" [na zdjęciu] reż. Wiktor Rubin, Teatr im. S. Żeromskiego w Kielcach, "Chopin bez fortepianu", reż. Michał Zadara, Centrala w Warszawie, "Dom Bernardy Alba", reż. Magda Miklasz, Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, "Courtney Love", reż. Monika Strzępka, Teatr Polski we Wrocławiu, NAJGORSZE PRZEDSTAWIENIA "Diabeł" napisany i wyreżyserowany przez Radosława Rychcika, Teatr Współczesny w Szczecinie - jaki był stan psychiki autora podczas pisania nie chcę wnikać. Ale koktajl z "Miasteczka Twin Peaks" i "Egzorcysty" na poziomie Wikipedii był ciężkostrawny. "Lód", reż. Janusz Opryński, Teatr Provisorium - Centrum Kultury w Lublinie. Równie słabych, bez sensu produkowanych spektakli obejrzałem w ciągu roku jeszcze kilka ale ten był zdecydowanie numerem jeden pośród wiejących nudą. Poszukiwania politycznych, sp

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Podsumowanie 2103 w polskim teatrze

Źródło:

Materiał nadesłany

www.miernikteatru.blogspot.com

Autor:

Bartłomiej Miernik

Data:

28.12.2013

Tematy w toku