Świetne festiwale i płyty, znakomite spektakle Warlikowskiego i Trelińskiego, udane rocznice. To był dobry rok - podsumowanie Jacka Hawryluka w Gazecie Wyborczej.
Sezony w filharmonii stają się coraz ciekawsze, ale i tak żyjemy festiwalami, które prezentują cenny repertuar. Jak zwykle otrzymaliśmy świetne imprezy z muzyką dawną: Misteria Paschalia, Actus Humanus, Opera Rara. Wprawdzie zakończył żywot festiwal Mazovia Goes Baroque, ale mamy Poznań Baroque Festival. Ciekawa jest Wratislavia Cantans pod wodzą nowego szefa Giovanniego Antoniniego. Lubimy muzykę dawną, to pewne - warszawski koncert Nathalie Stutzmann i Philippe'a Jaroussky'ego wyprzedał się na pniu. Coraz lepiej ma się jednak także muzyka nowa dzięki programowi zamówień kompozytorskich, ale także dzięki małym inicjatywom fundacji i stowarzyszeń. Warszawska Jesień skupiła się na tegorocznych jubilatach, Sacrum Profanum świetnie odnalazło się w alternatywnej formule z pogranicza świata pop i muzyki współczesnej, Unsound umocnił pozycję jedynego u nas festiwalu, którego grubo ponad połowa publiczności przyjeżdża z zagranicy. Coraz częściej