XI Międzynarodowy Festiwal "Konfrontacje Teatralne" w Lublinie. Pisze Magdalena Jankowska w Kwartalniku Literackim Kresy.
Plakat towarzyszący "Konfrontacjom" 2006 to wyrafinowana w swoim minimalizmie praca Mikołaja Smoczyńskiego, która w charakterystyczny dla tego artysty sposób odwołuje się do znaków elementarnych skłaniających, by się skupić na naturze rzeczy. Jest zatem, co wiemy post factum, idealną wprost zapowiedzią występu Daisuke Yasimoto, tancerza butoh. Ten ponad sześćdziesięcioletni Japończyk sięgnął w swoim przedstawieniu "Eros i Tanatos" po podobnie ograniczone środki wyrazu, jednak tak samo zdolne wyrazić ogromną energię wewnętrzną. Znak graficzny w pewnym stopniu korespondował też z "wątkiem filozoficznym", jaki towarzyszył "Konfrontacjom". Zetknęliśmy się tu bowiem z czymś, co żartobliwie można nazwać: reklamą "umiłowania wiedzy". Otóż sentencje myślicieli różnych epok stały się dostępne przechodniom za sprawą happeningowego posunięcia - rozwieszenia ich na frontonach budynków w centralnych punktach miasta. Gdyby zaś z plastycznego sym