"Zobacz jazz. Hymn of Life & Golden Ages" w choreogr. Jeana Claude'a Marginale i Jeana Charles'a Zambo w Kieleckim Teatrze Tańca oraz "Emocje 2017" w choreogr. Violetty Suski i Eduarda Bablidze w Operze Krakowskiej. Pisze Katarzyna Gardzina-Kubała w Ruchu Muzycznym.
Tegoroczna jesień przetoczyła się przez polskie sceny taneczne i baletowe prawdziwym huraganem premier. W Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, a także w Kielcach i Krakowie pojawiły się spektakle, które pozwoliły zaistnieć nowym i znanym już choreografom, a tancerzom zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Dwie ostatnie z wymienionych scen zaproponowały wieczory złożone z kilku choreografii: Kielecki Teatr Tańca wrócił do swoich jazzowych korzeni w spektaklu pod znamiennym tytułem Zobaczyć jazz, a Opera Krakowska postanowiła zrealizować drugą odsłonę wieczoru zatytułowanego po prostu "Emocje". Kielecki Teatr Tańca zaprosił dwóch francuskich tancerzy i choreografów. Pierwszą część premierowego wieczoru w technikach modern jazz i jazz rock przygotował Jean Claude Marignale (Mister Dynamite), drugą - rodzaj sentymentalnej podróży do złotej ery jazzu, swingu i charlestona - stworzył Jean Charles Zambo (JoYsS). Widzowie otrzymali energetyczne widowisko, w