Po IX edycji festiwalu Opera Rara w Krakowie pisze Monika Partyk w Ruchu Muzycznym.
Krakowski cykl od tego roku, zgodnie z koncepcją Jana Tomasza Adamusa i reprezentującego Krakowskie Biuro Festiwalowe Roberta Piaskowskiego, przybrał formę festiwalu. Program inauguracyjnej edycji wychodzi poza dotychczas prezentowaną operę barokową, otwierając się na inne epoki i gatunki. A także na szerszą publiczność, czego dowodem jest widowiskowy spektakl "Le Carnaval Baroque" zaprezentowany przez Le Poeme Harmonique w Teatrze im. Słowackiego 18 stycznia (reż. Cecile Roussat i Julien Lubek, premiera 2006). Wizytówką francuskiej grupy - dziecka Vincenta Dumestre'a - jest uteatralizowany barok i multidyscyplinarność artystyczna. Wystąpił kwartet wokalny, septet instrumentalny pod kierunkiem grającego na gitarze barokowej i teorbie szefa oraz szóstka mimów i akrobatów. Za pomocą cyrkowych elementów (akrobatyka na linie, drążku i obręczy, żonglerka, klaunady) przywołano atmosferę i zwyczaje XVII-wiecznego rzymskiego mięsopustu: uczty, parady, tańce,