EN

21.11.2009 Wersja do druku

Zmarnowana komedia

"Trylogia letniskowa" w reż. Toniego Servillo z Piccolo Teatro di Milano na I Spotkaniu Teatrów Narodowych w Warszawie. Pisze Jacek Marczyński w Rzeczpospolitej.

Słynny mediolański zespół przywiózł do Warszawy spektakl perfekcyjny, ale też nieznośnie tradycyjny. Udział Piccolo Teatro di Milano nadał odpowiednią rangę zorganizowanemu po raz pierwszy Spotkaniu Teatrów Narodowych. To w Europie jedna z najważniejszych scen wśród tych, które z racji swego dorobku i rangi korzystają z opieki państwowego mecenatu. Mediolański teatr zasługuje na to, bo obowiązują w nim najwyższe profesjonalne standardy. Czy jednak dążenie do artystycznej doskonałości nie staje się ważniejsze od potrzeby tworzenia spektakli poruszających współczesnego widza? Pytanie to towarzyszyło mi cały czas, gdy oglądałem "Trylogię letniskową" na scenie gospodarza Spotkania - Teatru Narodowego w Warszawie. Zestaw trzech sztuk Carlo Goldoniego okazał się zaskakująco aktualny. Mistrz włoskiej komedii pokazał ludzi żyjących na kredyt, dla których najważniejsze stają się kupno nowego modnego stroju i wyjazd na kosztowne wakacje.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zmarnowana komedia

Źródło:

Materiał nadesłany

Rzeczpospolita nr 273 online

Autor:

Jacek Marczyński

Data:

21.11.2009

Festiwale