"Komedia o niemej żonie" w reż. Piotra Kruszczyńskiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Pisze Ewa Schreiber w Ruchu Muzycznym.
Badacze i wykonawcy coraz częściej sięgają po dorobek kompozytorów, którzy karierę rozpoczynali w Polsce międzywojennej, a kontynuowali po wojnie za granicą. Byli to m.in. Roman Maciejewski, Aleksander Tansman, Michał Kondracki, Antoni Szałowski. a także Tadeusz Zygfryd Kassern, którego twórczość nadal jest mało znana. Jego krótką i bezpretensjonalną "Komedią o niemej żonie" przedstawiono w cyklu "Opera kieszonkowa" w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Nie przez przypadek - Kassern spędził w tym mieście ważny okres życia: w latach 20. krótko studiował grę na fortepianie w Konserwatorium, ukończył wydział prawa na uniwersytecie, a potem pracował w Prokuratorii Generalnej, działając też jako krytyk muzyczny. Po wojnie osiadł w Stanach Zjednoczonych, gdzie zajmował się przede wszystkim uczeniem i komponowaniem. Tam w 1953 roku skomponował Comedy of the Dumb Wife; operę wystawioną na scenie dopiero w 2006 roku w Gdańsku, w wykonaniu studentów tamtejsze