"Kill the kac" w reż. Gesine Danckwart Nationaltheater Mannheim i Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Po niemieckiej premierze pisze Bernd Mand w Mannheimer Morgen.
W "Kill the kac" Gesine Danckwart bada sytuację językową i kulturową kraju pomiędzy na zglobalizowanym polu życia Gdzie właściwie zaczyna się wasz świat? Od daty urodzin? Od tabliczki z nazwiskiem na drzwiach waszego mieszkania? A może od momentu zalogowania do komputera w miejscu pracy? A może jednak jest tak, że nie moglibyście tego tak dokładnie określić? Zdefiniowanie własnego świata nie jest sprawą łatwą. Nie ma niczego, co po prostu można wziąć we własne ręce i na czysto zakończyć. Wszędzie pozostają luźne końcówki, wszędzie na siłę coś wciska się przez płot z desek i do równania wprowadza nowe niewiadome. Nowy projekt teatralny Gesine Danckwart właśnie dokładnie od tego miejsca zabiera się do roboty. "Kill the kac" przeczesuje system korzeniowy współczesnych tożsamości. Ze współpracy Teatru Polskiego w Bydgoszczy i Nationaltheater w Mannheim powstała niespełna godzinna refleksja na temat kulturowych przemieszcze�