Jeden z oryginalnych malarzy katowickiego środowiska artystycznego stworzył w latach sześćdziesiątych XX wieku własną wizję malarstwa opartą o teorie z pogranicza abstrakcji i obrazu zwanym przez autora "panplastycyzmem" lub "plastyką totalną". Jako scenograf rozpoczął współpracę z Teatrem Śląskim za dyrekcji Romana Zawistowskiego, w 1963 roku.
Malarz i scenograf aktywnie współpracujący ze środowiskiem artystów katowickich m.in. przez współudział w powołaniu w 1965 roku grupy Artystycznej "ARKAT", w której znaleźli się: Zygfryd Dudzik, Stanisław Hochuł, Andrzej S. Kowalski, Roman Nyga, Ludwik Poniewiera, Eryk Pudełko. Jako scenograf rozpoczął współpracę z Teatrem Śląskim za dyrekcji Romana Zawistowskiego, tworząc scenografię do sztuki "Symulanci" Albina Siekierskiego (premiera 28.06.1963 r.) w reżyserii Romana Zawistowskiego, do "Ideału amerykańskiego" Edwarda Albee w reżyserii Stanisława Brudnego, i "Kartoteki" Tadeusza Różewicza w reżyserii Jana Klemensa, w rolach głównych występowali Bernard Krawczyk i Sabina Chromińska {premiera 23.10.1965 r.). W sezonie artystycznym 1964/65 Zenon Moskwa był etatowym scenografem Teatru Śląskiego. Za czasów dyrekcji Józefa Pary stworzył scenografię do "Emigrantów" Sławomira Mrożka w reżyserii Józefa Pary, w rolach głównych grali Adam Kw