"Żniwa" w reż. Igora Gorzkowskiego w Polskim Teatrze Tańca w Poznaniu. Pisze Stefan Drajewski w Ruchu Muzycznym.
Iwona Pasińska, obejmując we wrześniu 2016 roku dyrekcję Polskiego Teatru Tańca, częściej mówiła (bez konkretów) o Conradzie Drzewieckim niż o Ewie Wycichowskiej. W jej opowieściach przewijał się motyw polski: polska muzyka, polscy choreografowie, polskie tematy. Conrad Drzewiecki przywiązywał wielką wagę do muzyki polskiej; nie dopuszczał do pracy ze swoim zespołem - z małymi wyjątkami - innych choreografów. Tematycznie jednak bardziej niż polskość, czy Polska interesowała go egzystencja człowieka. Nowa dyrektor wielkie znaczenie przywiązuje do jeszcze innego słowa zawartego w nazwie zespołu - teatr. Drzewiecki z dużą atencją odnosił się do tego pojęcia; twierdził wręcz, że choreograf jest jak reżyser. W rozmowie z Wacławem Pankiem już w roku 1975 mówił: "Zdobyte w teatrze dramatycznym spore doświadczenie potem mogłem wykorzystać przy tworzeniu form w Polskim Teatrze Tańca. Okazało się, że my też możemy posługiwać się pewnym j�