"Morning Ground" w choreogr. Davida Dawsona, "Apollon Musagete" w choreogr. George'a Balanchine'a i "In G Major"w choreogr. Jerome'a Robbinsa w wyk. National de Marseille na XIX Spotkaniach Baletowych w Łodzi. Pisze Monika Wasilewska w Gazecie Wyborczej - Łódź.
Dzięki wysiłkom ekipy technicznej Teatru Wielkiego, któremu po niedzielnej ulewie odcięto elektryczność, udało się doprowadzić do kolejnego zaplanowanego występu. Dopływ energii zdołano wprawdzie przywrócić scenie, ale za to chwilami brakowało jej bohaterom wieczoru - francuskim tancerzom. Początki Ballet National de Marseille sięgają 1972 r. i związane są z osobą wybitnego choreografa Rolanda Petit. Wprawdzie przez ostatnie trzy dekady zarówno kierunek artystyczny, jak i skład osobowy zespołu uległy radykalnym zmianom, to podczas prezentacji w Teatrze Wielkim na pierwszy plan wysunęła się właśnie tradycja choreograficzna. Widzowie zobaczyli trzy krótkie spektakle, z czego tylko jeden - "Morning Ground" do muzyki Fryderyka Chopina z układami Dawida Dawsona - stworzono w tym wieku. Dwa pozostałe posłużyły zetknięciu z bardzo odległą baletową historią. Prezentowany jako drugi "Apollon Musagete" w choreografii George'a Balanchine'a to ikona n