Ronald Harwood to jeden z najwybitniejszych, współczesnych dramaturgów brytyjskich, znany przede wszystkim jako autor "Garderobianego". Genezą napisania "Zatrutego pióra'' były zdarzenia z życia angielskiego krytyka muzycznego Philipa Heseltine'a: spektakl jest próbą ukazania osobliwego studium obłędu jednostki. Główny bohater przeżywa rozszczepienie jaźni kreując siebie jako kompozytora, przez siebie - jako krytyka. Dwie postacie w jednym ciele - z jednej strony szef fachowego pisma muzycznego Erie Wells, nieco zastraszony, lecz pełen godności homoseksualista, z drugiej kompozytor Peter Godwin, opierający swą twórczość na "nieoszlifowanym darze boskim". Godwin żyjący ,,na kocią łapę" z kobietą, nie stroniący od alkoholu agresywny osobnik o niezbyt wyszukanym poczuciu humoru. Skojarzenie może być jedno: Dr. Jeckyll i mr. Hyde osadzeni w realiach świata muzyki, kreacji, odbioru i krytyki, ale również w świecie obłędu,
Tytuł oryginalny
Zatrute pióro
Źródło:
Materiał nadesłany
DZiennik Polski nr 9