EN

22.12.2010 Wersja do druku

ZAR po Grotowskim

- Kiedy dzielę się przekonaniem, że w teatrze muzyka może zmienić kolor palącej się świecy lub ostrość cienia aktora - to właśnie zar przynosi takie doświadczenie - JAROSŁAW FRET o o wrocławskim Teatrze ZAR.

Tomasz Kubikowski: Jakie znaczenie dla Teatru ZAR ma jego rezydencja w Instytucie Grotowskiego? Jarosław Fret: ZAR powstał jako przedsięwzięcie grupy ludzi gromadzących się wokół Ośrodka Grotowskiego, uczestników staży, konferencji. Właściwie zawiązał się w Brzezince, dawnym leśnym ośrodku Teatru Laboratorium, który od połowy lat dziewięćdziesiątych zaczęliśmy znów wykorzystywać jako miejsce warsztatów. Nasz pierwszy spektakl powstał z inspiracji przestrzenią Brzezinki. Później jego studyjna wersja została przeniesiona do sali Teatru Laboratorium we Wrocławiu. Kolejny spektakl, "Cesarskie cięcie", powstawał od razu w tej sali, na której "Apocalypsis cum figuris" wycisnęło wyjątkowe piętno, przeniknęło ją do ostatniej cegły, zamieniło w przestrzeń o szczególnej obecności. Nasza praca w Brzezince wiązała się z chęcią ratowania miejsca, które było niemalże zrujnowane - począwszy od mostka na strumieniu, poprzez dach, okna, wszystko

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Czarna otchłań

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 12/12/2010

Autor:

Tomasz Kubikowski

Data:

22.12.2010