"Odchodzenie" w reż. Leszka Mądzika Sceny Plastycznej KUL po pokazie w Warszawie recenzuje Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.
O tym, że teatr prócz oddziaływania stricte artystycznego może ewangelizować, przekonujemy się przy każdym spektaklu Sceny Plastycznej KUL Leszka Mądzika. Każdy spektakl artysty podejmuje temat człowieczego losu w jego chrześcijańskiej interpretacji. Na transcendentalnym poziomie ukazuje człowieka w jego wędrówce przez życie zakończone śmiercią. Ale śmierć jest tu tylko przejściem przez bramę do innego, wiecznego życia. Ten właśnie wątek spektakli Mądzika, ukazujący odchodzenie drogą prowadzącą ku światłu, zbliża ich przesłanie do mistycznej idei św. Jana od Krzyża, który pisał, iż droga ku światłu wiodąca do całkowitego połączenia się z Bogiem wymaga modlitwy i wewnętrznej uczciwości. Dzisiaj, w trzecią rocznicę odejścia Sługi Bożego Jana Pawła II do Domu Ojca, owa wędrówka ku strumieniu światłości staje się nam jeszcze bardziej bliska i droga... Parę lat temu, przy okazji premiery "Całunu" Leszek Mądzik zapytany o ś