VII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Tańca i 17. Międzynarodowe Warsztaty Tańca Współczesnego w Poznaniu. Pisze Anna Królica w Tygodniku Powszechnym.
Festiwal zmienił charakter - z hermetycznej, skierowanej do profesjonalistów imprezy, na popularyzującą idee tańca współczesnego wśród klasy średniej. Siedemnaście lat temu Ewa Wycichowska (najpierw balerina Teatru Wielkiego w Łodzi, a później następczyni Conrada Drzewieckiego w Polskim Teatrze Tańca) pierwszy raz zorganizowała Międzynarodowe Warsztaty Tańca Współczesnego w Poznaniu - i wtedy była to niezwykle cenna inicjatywa. W latach 90, warsztaty mistrzowskie funkcjonowały jako jeden z nielicznych (jeśli nie jedyny) sposobów poznania techniki tańca współczesnego. Z czasem jednak wykształciło się w Polsce pokolenie tancerzy tańca współczesnego, a festiwal zmienił charakter - z hermetycznej, skierowanej do profesjonalistów imprezy, na popularyzującą idee tańca współczesnego wśród klasy średniej. Wraz z kolejnymi edycjami Wycichowska z doskonałym wyczuciem rozwijała swoje warsztaty: rosła liczba uczestników, nauczycieli i nowych zaj�