05.12.2017 Wersja do druku

Zagłuszanie historii

"Feinweinblein. w starym radiu diabeł pali" Weroniki Murek w reż. Katarzyny Szyngiery w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Pisze Michał Centkowski, członek Komisji Artystycznej XXIV Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

"Pani pyta jak to jest wejść do cudzego domu i brać co popadnie? To ja Pani powiem, że lepiej jak do skarbca, bo ze skarbca nic nie można brać, a tu się wchodzi i bierze co się chce. Jak w bajce!". Oparty na sztuce Weroniki Murek "Feinweinblein" z Teatru Współczesnego w Szczecinie w reżyserii Katarzyny Szyngiery jest przejmującą opowieścią o upadłym świecie, w którym podłą i byle jaką teraźniejszość, niczym senny koszmar nawiedzają demony tragicznej przeszłości. Agata Baumgart tworzy na scenie intrygujący świat w budowie, przypominający gigantyczną makietę, czy też prowizoryczną scenografię wykonaną ze sklejki albo kartonu. Jesteśmy w powojennej Polsce, trwa wielka odbudowa - w sporej mierze ufundowana na majątku przejętym po Żydach i Niemcach. W tym świecie radiowy odbiornik staje się fetyszem, synonimem luksusu, wrotami do innego "lepszego świata". Ramę szczecińskiego spektaklu nie przypadkiem stanowi więc audycja radiowa o śmierci i

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał wałsny

Autor:

Michał Centkowski

Data:

05.12.2017

Tematy w toku