Niedawno pisałem w "Kierunkach" o reżyserach-inscenizatorach, deformujących czy raczej formujących tekst w sposób dowolny. Dawałem przykłady reżyserów krajowych i zagranicznych. Teraz życie zmusza mnie do podjęcia dalszego ciągu tematu. Życie - tzn. występy w Teatrze Rzeczypospolitej Teatru Nowego z Poznania z dwoma przedstawieniami Janusza Wiśniewskiego pt. "Panopticum la Madame Tussaud" i "Koniec Europy". Muszę przyznać - mimo odmienności widzenia przeze mnie formuły tego teatru - że dyr. Jan Paweł Gawlik - bardzo trafnie dobiera przedstawienia, pokazując dzieła o bezspornej wielkiej wartości, bądź wzbudzające dyskusję. W stosunku do tych ostatnich Teatr Rzeczypospolitej może więc pełnić rolę "przekłuwacza balonów" sukcesu, wypuszczanych tak chętnie przez środowiska artystyczne. I nie tylko artystyczne. Dwa widowiska Wiśniewskiego - które wraz z "Walką Karnawału z Postem" w warszawskim Teatrze Współczesnym składaj
Tytuł oryginalny
Zadęcie
Źródło:
Materiał nadesłany
"Kierunki" nr 15