"Orfeusz" w wykonaniu kapeli La Venexianai i Chóru kameralnego Capelli Cracoviensis na Festiwalu Misteria Paschalia w Krakowie. Pisze Mateusz Borkowski w Gazecie Wyborczej - Kraków.
Nowatorska, jak na swoje czasy opera Claudia Monteverdiego w wykonaniu kapeli La Venexiana, wspaniałych solistów i Chóru kameralnego Capelli Cracoviensis pod wodzą Claudia Caviny, wywoływała ciarki. Był to najlepszy z dotychczasowych koncertów w ramach Misteriów Paschaliów. Niedawno, podczas debaty o krakowskiej kulturze w Teatrze Nowym pojawiły się głosy, że miasto powinno wspierać lokalnych artystów i ułatwiać im uczestnictwo we flagowych festiwalach. Takie odgórne działania byłyby jednak szkodliwe i niepotrzebne. Jedynym kryterium doboru artystów powinien być ich wysoki poziom artystyczny, i tak się na szczęście dzieje w przypadku Misteriów Paschaliów. Tym milej było zobaczyć po raz drugi na festiwalu Chóru kameralnego Capelli Cracoviensis. Fakt, że słuchaliśmy ich obok wyśmienitych instrumentalistów z La Venexiana, w towarzystwie pierwszoligowych śpiewaków, jest zasługą wyłącznie ciężkiej pracy i determinacji muzyków. I żadne dekret