EN

1.09.2015 Wersja do druku

Zaćmienie

"Faraon" Bolesława Prusa w reż. Adama Nalepy w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Pisze Michał Centkowski w Newsweeku.

"A nad wszystkim unosił się tuman złotego pyłu i gorąco" - powtarza w ślad za Bolesławem Prusem chór Egipcjan, choć na scenie Teatru Wybrzeże nie odnajdziemy ziarenka piasku, nie oślepi nas także blask pustynnego słońca. Maciej Chojnacki tworzy intrygujący odrealniony świat i to właśnie jego monumentalna scenografia stanowi najciekawszy element spektaklu. Ascetyczne wnętrze pałacu od rzeczywistości szczelnie oddzielają wysokie czarne ściany. W pustych wnętrzach, gdzie rozgrywają się dworskie intrygi, panuje cisza, z rzadka jedynie przerywana odgłosem kroków bohaterów. Po jednej ze ścian spływa nieustannie strumień wody - to Nil, odległe echo toczącego się gdzieś na zewnątrz życia. Problem w tym, że już po kilku minutach widowisko grzęźnie dramaturgicznie. Dłużyzny, niezbyt odkrywcze myśli powtarzane po wielekroć nużą, wręcz irytują. Trudno odgadnąć, co właściwie chciał nam powiedzieć Adam Nalepa. Spektakl wyraźnie nabiera tem

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Zaćmienie

Źródło:

Materiał nadesłany

Newsweek Polska nr 36/31.08-6.09

Autor:

Michał Centkowski

Data:

01.09.2015

Realizacje repertuarowe